Zeilen met onze Mi Dushi

Bijkomen in Almerimar

Een hoop meegemaakt de laatste tijd, nogal logisch als je maar twee weken vakantie per jaar op je bootdoorbrengt plus de weekenden gaat er weing stuk maar als je zoals wij al bijna vijf maanden onderweg bent.......................... Laten we goed beginnen, het is al weer een poos geledenmaar we zijn in Cartagena geeindigd. Ondergetekende heeft inderdaad twee duiken gemaakt!!!!en het beviel buuuuuuutegewoon

Laughing
. Nadat de prijs onderhandelt was Euro 35.- incl uitrusting,bootduik,lucht. Deze duikschool is niets voor beginners. Uiteraard werd eerst een checkduik gemaakt (40 meter) Tweede duik was minder diep (20 meter) maar wel; hou je vast!!!!!!!!een vliegtuig, sleepboot plus redelijk veel vis. Het zicht was niet zo goed ,hetwoei namelijk hardWindkracht 6. De terugtocht per rib was spectaculeer, stel jeeen rubberboot van 9 negen meter met een inboardmotor van 450 PK met turbo voor en dat met die golven!!!!!!!!!Alleen vliegen is leuker. Was ook nog eens de enigste gast. Bij de afrekening hoefde ik maar Euro 25,- per duik te betalen. Niet te geloven. Mocht er iemand zijn die over deze duikschool info's wenst, hier het adres: www.cartagodiving.com.Een aanrader van de bovenste plank, deze gasten hebben het verdiend. Kom beslist nog eens terug. Cartagena hebben we in ons hart gesloten,ergens jammer dat je weer verdergaat. Ja en dan afzakken naar het zuiden. De grootste moeite hebben we met de warmte vooral Anneke, ikzelf vind het nog wel uit te houden. Deze story wordt in de cockpit in de schaduw met 30Gr geschreven. Zonet met Gerard en Jaqueline in Brouwershaven geskyptdie ons vertelde dathet pokke weer is. Ja dat geeft de burger moed.

Daarna geskypt met Linne en David van de Moonbeam,die in Maine (Amerika) zeilen en voor anker liggen. Dat is toch onvoorstelbaar? Zou bijna iets vergeten,in het begin schreef ik toch dat er dingen stuk kunnen gaan? je kunt je beter afvragen ,wat gaat er niet stuk..Om te beginnen; aan deze kust is het prima ankeren(dus goedkoop). Wat je ook veel hebt zijn mosquitos.Wat heeft dit nu met elkaar te maken zou je je af kunnen vragen, dat komt nog.

Een paar dagen geleden hadden we (Anneke) een prima ankerbaai uitgezocht, 3 meter,zand, wat wil je nog meer. Eerst het water in om het anker te checkendan een rondje om de boot. Annekevroeg mijof ik ook zo door de muggen gestoken werd. nee eigenlijk niet was mijn antwoord. Nou ja !! zou je denken. Niet dus. het werden er steeds meer, de ene bult na de andere en jeuken!!!!!!!!!!!!Ikzelf had maar twee steken. Daar klopte toch iets niet. Midden in de nacht om drie uur maakte Anneke me wakker omdat ze gek werd van de jeuk

.Ze was radeloos.

Wat ook goed te begrijpen was als je die rode plekken gezien zou hebben. Alleen toen we zo aan het overleggen waren wat te doen tegen die bulten en jeuk, begonnen ook onze voeten raar te doen , die werden namelijk NAT!!!!!!Wat nu weer.Na een uitroep die ik hier niet zal noteren waren we klaarwakker, de jeuk was voor even vergeten, Verdomme water in de boot en niet zo'n klein beetje ook. Het stond blank, goed dat Anneke jeuk had en wakker werd.

Laughing
Proeven zout of zoet, Zout !!!!!!zeewater komt meestal van buiten niet goed. De automatisch bilgepomp werkte niet, de handpomp bleek verstopt te raken, gelukkig ging de grote noodpomp in de kuip nog. En dat alles in het bijna pikkedonker. gelukkig kregen we de boot droog maar het was wel zweten en je schrikt je de pleuris. De volgende ochtend zoeken waar al dat water vandaan kwam. Ik zal het je zeggen , tot op de dag van vandaag GÉÉN Idee Alles nagelopen, ventielen Buitenkranen, Koelslangen enz enz Tot op de dag vanvandaag hebben we nog nooit zo veel water in de boot gehad, ze is nu weer kurkdroog. Hier in Almerimar als eerste de Bilgepomp vervangen die was namelijk kuis verrot. Morgen komt ook weer een monteur om de instrumenten beter te instaleren maar........ (dat is weer een ander verhaal)Dat was alles voor vandaag. O nee Het jeuken , weet je wat het is????NETELROOS en we hebben het nu allebei,Smeersels smerend en tabletten slinkend sluit ik af. Het is een lange story geworden. Hopenlijk gaan die Spanjolen vanavond vroeger naar bed. Doe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

www.beau49.nl

Anneke en René,

Wat een pech allemaal.
Sterkte met jullie smeersels en tabletten. En dat het maar snel over mag gaan. Wij gaan morgen een poging wagen om naar Sardinié te gaan.

gr.Cees en Anneke

Hamba