Zeilen met onze Mi Dushi

Terug aan boord in Marina di Ragusa

Ga nou eindelijk eens wat doen aan de website, dan doe ik wel de afwas!! Ja dat is niet tegen dovemans oren gezegd. Dus bij deze is onze site weer geopend. Seizoen 2013.

Lieve dames, lelijke heren, familie, vrienden en volgers, waar moet ik beginnen, na zo een tijd niets meer gedaan te hebben (aan deze site)valt dat niet mee.

De winter was veel te lang, en deze duurt thuis nog steeds.

We zijn blij weer op onze Mi Dushi te mogen zijn, ze was zo eenzaam zonder ons.

Over de reis hierheen zal ik kort zijn, je merkt dat je toch een heel eind van huis bent. Wat een pokke eind zeg. 10 maart ging mijn vlucht, begon ‘s morgens om half zes, eindigde om half twaalf ‘s avonds. Opgevouwen in Easy Jet, een kop koffie DRIE euro. Om dat te vragen aan een bootjesman, hoe durven ze.

Anneke kwam GELUKKIG tien dagen later, zelfde verhaal met dit verschil dat het Italiaanse openbaar vervoer staakte. Daar werd mijn kleine vrouwtje niet goed van. Gelukkig reden er nog taxi\'s. De bus doet er normaal 30 minuten over om van Ragusa naar Marina di Ragusa te komen. Verbazingwekkend deed de taxi er 50 minuten over. Tsja wat moet je daar tegen doen. Daar zijn ze in Amsterdam ook heel goed in om de toeristen te flessen!!!!!So Be Itt.

Tussen 10 en 22 Maart is er toch het nodige gebeurd op de boot. De complete vloer eruit en opnieuw in de lak. Op sommige plaatsen 4 lagen. Vooral in de kombuis waar je natuurlijk altijd op het zelfde plekje staat.

Maandagmiddag om twee uur een BBQ aan het strand. Anneke belde dat het 15 gr vroor, wat ik in hemelsnaam op het strand deed. Nou wat dacht je ? BBQen met een paar prosecco\' s plus een aantal flessen wijn. Alleen de volgende morgen!!!!!!!!!!!Moet dit toch weer meer gaan trainen.

Ja , als de kat van huis is.

Langzaam krijgt alles weer zn. gangetje. Er moest een nieuwe loopplank komen, de oude stond op instorten, wat natuurlijk toch link is. Heb een kastplank voor 20,- Euro gekocht. Gaat weer zeker twee seizoenen mee.

Van onze goede vriend Cees(met een CEEEEE, van de gegoede tak) hadden we de tip gekregen om eens aan Geocashing te gaan doen. Heel kort gezegd je moet met behulp van een draagbare GPS bepaalde voorwerpen of plaatsen opsporen. Deze plaatsen liggen meestal verstopt op hele mooie locaties. Over de gehele wereld!!!!!!!!Dus ook hier in de buurt. Het voorwerp moest in een klein plastic bakje onder een steen liggen, in de buuuuuuurt van een wachttoren. Heb het wel gevonden, maar weten ze wel hoe veel stenen hier overal liggen?

Blijven dit wel doen als er de gelegenheid toe is. Erg leuk.

Voor de rest geen nieuws buiten dat het overdag tussen de 19 en 24 graden is.

Volop voorjaar. ‘s nachts moet er een deken bij. Maar als ik op internet lees dat er op de kanalen in Overijssel nog ijsbrekers varen, dan moeten we niet klagen.

Zo dat was het voor vandaag. Morgen toch de loopplank van een laag verf voorzien. (Schiet me net te binnen)

See You!!!!!!!!

Hamba