Zeilen met onze Mi Dushi

Steigerborrel

Net terug van de steigerborrel, moet zeggen dat het weer eens een heerlijk zooitje was. Maar wat wil je, alleen al de hoeveelheid verschillende nationaliteiten. Zoals daar aan onze steiger zijn; Britten, Australiërs, Zwitsers, Canadezen, Duitsers, Finnen, Zweden, Turks en Nederlanders. Een koppel met een grote catamaran vertrekken morgenvroeg, zodoende all hands aan dek. Iedereen bracht iets mee. Prima. Denk dat dit nog meer gaat gebeuren. Komende vrijdag de gewoonlijke happy hour. Ach ja, je moet de tijd toch door zien te komen. Morgenavond krijgen we de buurtjes uit Vancouver te eten. Anneke maakt Nasi.

Langzaam wordt de Dushi vaarklaar. Vanochtend was de Volvo Penta monteur aan boord voor een inspectie en om alles na te lopen. De garantie termijn is bijna om, kunnen beter het zekere voor het onzekere nemen. De monteur was er al vroeg bij, de afspraak was om tien uur en hij was er al om kwart over elf. Alles went hier in het zuiden Poco Poco zullen we maar zeggen. De teakdoppen vliegen ons al weer om de oren, goede raad KOOP NOOIT EEN BOOT MET EEN TEAKDEK. En al helemaal niet hier in deze warmte. In de ochtend is het nog goed uit te houden, maar zo om een uur of twee begint het langzaam tijd om uit de zon te verdwijnen. Nu al................ En we beginnen net.

Over zon gesproken!!!!!!!!!!Onze volgende winterstop is (houd je vast) Kreta, dat ligt ergens in Griekenland. Afgelopen herfst hebben we daar vrienden bezocht (Jonas en Sofie) van de Lady Anilla. Het beviel ons zo goed dat we daar een winterplek gereserveerd hebben.

De plannen voor dit jaar in een notendop. Einde deze maand verlaten we Marina di Ragusa. Langzaam via het oosten van Sicilië oversteken naar de laars van Italië. Dan hangt het van de plaatselijke winden af welke richting. Of hoppend langs de kust oostwaarts, of direct oversteken naar Griekenland. Corfu. We zien wel. Het is wel de bedoeling om de Peloponnisos te ronden, dus via de oude handels route. Om het zuidelijkste puntje dus.

Dat zal dus weer veel ankeren worden. Heb verleden week onze ankerketting met 20 meter verlengd, hebben nu dus 65 meter ketting met daarachter 50 meter lijn. (Moet genoeg zijn).

Wat ook nieuw is, is de router voor internet. We hebben nu op de boot overal internet. Heel handig als Anneke met haar nieuwe speeltje (een I Pad) een spelletje wil spelen en ik de Website wil onderhouden.

Erg veel nieuwtjes zijn er verder momenteel niet, van de weekwel iets erg vreemds meegemaakt maar dat lees je de volgende keer wel.

Ga een baco pakken.

Doeggggggggg