Zeilen met onze Mi Dushi

Even geen water zien

Even een auto huren, makkelijker gezegd dan gedaan in deze vakantietijd. Gelukkig leren we het spaanse(zuidelijke) principe te leren. Rustig aan maar je komt er wel. Via viawas er een oude Laguna te (huur) 2 dagen Euro 100,- niet goedkoop, maar is wel de enigste. Deuken ,krassen, schokdempers op instorten maar een opgevoerde dieselmotor met turbo. Met dat ding hebben we 2 dagen de Sierra Nevada verkend en ik moet zeggen het is wel mooi hier. De kust moet je vergeten, te veel toeristen (zijn we zelf ook) Een pompeus hotel gevonden midden in de pampa waar een familie uit Australie de skepter zwaait. Euro 50,- incl ontbijt. Na een paar maanden aan boord is het toch wel weer genieten van een breed bed, een stromende warme douche en een bad en airco! Automatisch zoek jeeen pomphendel als je van de wc komt. Een mens is een gewoontedier. Eigenlijk moet je zulke dingen meer doen, meer afwisseling.

Met onze netelroos gaat het de goede kant op, alleen Anneke heeft hier en daar nog een paar plekken maar we hopen het beste. Almerimar hebben we nu wel gezien, morgenochtend gaat het hopenlijk weer verder richting ankerplaats??????????

Oh Ja Het water in de boot. hoogstwaarschijnlijk is het de hevelwerking van de kapotte bilgepomp geweest die zorgde dat er water in de boot kwam. De slang van de bilgepomp is gekoppelt aan de afvoerslang van het keukenblok. Miriam kwam op dit idee enik weet niks beters. We hebben alleen nog nooit zo vaak in de bilg gekeken. Ideeen blijven welkom!!!

Het heeft net 3 druppels geregend, wat een sensatie, voor het eerst sinds 4 maanden.

De rubberboot moet nog opgehangen worden, extra water in de jerrycans, dus met andere woorden, ik stop ermee. Als er weer internet verbinding is en als er wat te melden valt melden wij ons.Doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hamba