Zeilen met onze Mi Dushi

Pech onderweg!!!!!

Niet klagen, niet klagen, we zijn aangekomen in Puerto del Este, één van de duurste havens aan deze kust. De planning was om alleen maar een anker te gooien VOOR de haveningang en dan met geschwinde spoed verder te gaan, want welke malloot betaalt EUR 42,- perovernachting. Nou, wij dus. Om terug te gaan. Van het begin af aan hadden we startproblemen,alleen zijn deze nu een pietsie verergerd. Ons motortje ligt in puin en daar worden wij niet vrolijk van!!!!!!!!Na een nacht voor anker vlak voor de haven zei de motor prut prut oftewel, deed niks meer. Met de bijboot naar de wal om te vragen of er een Volvo Penta dealer is. Nadat deze gevonden was vroegen we of hij ons helpen kon, ja ............maar alleen als de boot in de haven ligt!!!!!!!Varen jullie toch gewoon naar binnen. Makkelijk zonder motor. Zo weet ik er nog een paar. Allemaal malloten hier.Eerst met Hans van Dijke gebeld of hij een oplossing weet wat dat kan zijn,.Nou ik moet zeggen Hans heeft absoluut z'n best gedaan, met de telefoon in één hand en de andere om een schroevendraaier hebben we (alles)gedaan wat maar mogelijk is.Ook weer prima service van Hans van Dijke uit den Osse.Het lukte alleen niet om de startproblemen op te lossen. Om kort te zijn, de motor ligt uitelkaar (zout waterop één van de cylinderkoppen) en we hopen morgen (manana) verder te gaan. Wel een paar centen minder in de pocket. Voor de rest is deze haven op het eerste gezicht idillisch, maar na een aantal (gedwongen) dagen wordt het stik vervelend. Je zit in een gat hier waar maar tweekeer perdag een bus komt, voor de rest de normale cafés en vreetschuren. Alles heel commercieel opgezet. Oh ja, vanan de Volvo Penta dealer mochten we het weekend z'n ranchrover lenen, is toch netjes He!!!!!!!!!Over boetes niet spreken wantvandie kar was de snelheidsmeter stuk., men kan niet alles hebben. Het weer wordt beter, minder warm nog maar..........29 Graden. Meld me weer als er nieuws is. Doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hans

Ik schreef het al als reactie op mijn weg log.
Het is een geluk bij een ongeluk dat dit in de nabijheid van een haven gebeurde.
Rene je hebt je gevoel voor humor in elk geval niet verloren!! Groetjes,
Hans

Hamba