Zeilen met onze Mi Dushi

Hier wordt een mens vrolijk van.

Sinds we uit Marina del Este vertrokken zijn is er toch weer het één en ander gebeurd, je blijft bezig op zo'n manier. Om te beginnenhebben we Mi Dushi omgeruild voor een hotelkamer waar we ons bootje op de wal zien liggen. Niet vrijwillig, maar het moest, want onze oude Volvo Penta heeft de geest gegeven

Frown
. Helaas. Sinds de reparatie in Marina Del Este heeft de motor het welgeteld nog 5 uur volgehouden daarna was het gedaan. Tuf,Tuf, UIT!!!!!!! De Volvo Penta dealer in marina Del Este heeft absoluut z'n best gedaan maar kon geen garantie geven of alles zou blijven werken.

Hier in Caleta De Valez hebben ze de motor bekeken en doorgemeten, bijna geen compressie meer plus dat hij maar op twee pitten liep.Oh Ja De boiler heeft ook een kortsluiting veroorzaakt dus hier is een nieuwe thermostaat plus gloeispiraal in gekomen.Kan er nog meer bij??? Ja Een gedeelte van de bedrading is ook dooreen kortsluiting bijna in de fik gevlogen. Gelukkig rook een monteur die toevallig aan boord was om de boel af te sluiten een schroeilucht. Anders was de boot afgebrand. Meters bedrading gesmolten. Hoe dit kon gebeuren? Onwetendheid van het bedrijf, die onze motor inbouwt.Het komt door een relais wat overbelast is geraakt door onze zonnenpanelen, deze is gesmolten waarna de plus en de min samen kwamen en kortsluiting veroorzaakte. De polen van de accu's waren los maar het zonnepaneel waren ze vergeten te ontkoppelen,met het bovenliggende resultaat. Gelukkig betaalt hun verzekering de schade. We zitten al bijna een maand hier in dit gat en zijn het langzaam spuugzat . Verleden week voor de verandering met de bus naar Malaga geweest, zou nu niet ons vakantieparadijs zijn maar eerlijk is eerlijk het heeft wel wat die stad. Mooie straten en pleinen, maar alles flink aan de prijs.

Hier in Caleta is het even zoeken en speuren naar de beste stek om te eten maar we hebben een Deen gevonden waar je voor Euro 8,- een drie gangen menukrijgt . Dus gisterenavond zijn we daar ook weer naartoe geweest, alleen is het een beetje uit de hand gelopen met het alcohol gebruik. Eerst een liter Sangria, dan ieder twee Aquavite's en op de terugweg een medezeiler op een terras ontmoet, ieder drie glazen Rioja.Alleen vanmorgen deden onze hoofden niet zoals het zou moeten zijn. Leve de paracetamol. Gisteravond kwam de motor eindelijk binnen en dat moest geviert worden, zodoende.

Morgenmiddag hopen we weer aan boord te zijn en is het inkopen doen en ...........wegwezen. Richting Gibraltar.

Laughing

Voor de rest is er weinig gebeurd, buiten dat de parkieten in de palmbomen voor het hotel een ongelofelijke herrie maken. Het zijn dan ook Spaanse parkieten.

Hamba