Zeilen met onze Mi Dushi

Rota

Het giert hier als de pest zo hard blaast de Levante,windkracht 7 met uitschieters naar 8. Alleen is het rare dat 10 mijlnoordelijker er bijna geen wind staat. Rare weersomstandigheden hier. Met ons gaat alles wel, ondanks dat we af en toe een hartverlamming krijgen.Zondag 25 septemberzijn we vertrokken uit Caleta de Valez waar de nieuwe motor is geinstaleerd(is bekend). s middags om 5 uur vertrokken richting Rota aan de Atlantische kust. Een afstand van 150 NM.Via Gibraltar de nacht door. Dit hebben we in 26 uur gedaan, redelijk vlot. s Nachts zwommen weer honderden dolfijnen rondonze Mi Dushi. Het blijft een byzondere ervaring. Aangekomen in de baai van Cadiz hebben we twee nachten achter ons anker gelegen. De tweede maal wel noodgedwongen. want............onze motor deed het niet meer. Sloeg niet meer aan, en de stoeptegels woeiden uit de straten. 7 Bf lagerwal. Heb het al eerder geschreven, daar wordt een mens niet vrolijk van. Op de genua teruggelaveerd richting ankerplaats en op het laatste moment het ankergedropt. 3meter diep, 30 meter ketting, zekerheid voor alles.de genua heeft wel een reparatiebeurt nodig. Wij ook. Verkeerde knop gedrukt denken wij als reden voor de motor dat hij/zij niet startte. In Rota was het net andersom, de motor kon niet meer afgezet worden, moest de noodknop trekken. Zien wel hoe het morgenochtend gaat, dan.willen wij naar Mazagón zeilen of motoren, waarna de volgende plaats Ayamonte zal zijn. Daarnet toch maar de grote genua eraf gehaald en ingeruild voor de jib.Voor de rest alles wel aan boord al zijn we wel blij als we weer op onze winterplek zullen zijn.

sonja aan boord van de golden ra VII te herkingen aan de grevelingen...

hallo anneke en rene, wel wij hebben het een heel stuk rustiger en gaan ook langzaam aan de winterligplaats denken...
deze week hebben wij in nederland een verlaat stukje zomer gehad en waren zowaar vrij, karel voor een deel ik heel de week op de boot gezeten en gezeild o.a op de grevelingen/scharendijke en naar tholen en zierikzee! heel wat eenvoudiger dan jullie dagvullende tochten, toch?
maar genieten van jullie verhalen dus als je tijd hebt...
tot ziens, een groet van karel en sonja

Jens

Hallo ihr zwei, hier liest sich das alles noch anders. Ich bewundere euere Geduld und bin stolz auf euch. Ach ja, ihr seht, der Blog läuft bei mir jetzt auch wieder