Zeilen met onze Mi Dushi

We klagen niet!!!!!!!!!!!!Er is altijd wel wat te lachen!!!!!!!!!!

We klagen niet , dat hebben we verleden jaar afgeleerd. Onze ligplaats is momenteel La Linea (Spanje) 20 minuten lopen van Gibraltar. 30Gr in de schaduw, geen wind. Een ligplaats kost hier 12,- EURO laag en hoogseizoen. Dat is het goede nieuws, het slechte nieuws is dat mijn lieve vrouwtje een saltomortale van haar fiets gemaakt heeft.

Die klojo's hier in Spanje hadden het fietspad opengebroken maar daarna gewoon weer dichtgemetseld. 10 cm hoog dwars over het fietspad. Anneke kon dat niet zien en is er met een rotklap tegenop geknald. Om het verhaal niet te lang te maken ; Ambulance, Politie, processenverbaal. Enzovoort enzovoort.................... Resultaat; een blauw oog verschillende kneuzingen. Volgende week donderdag hebben we een afspraak in Gibraltar voor een MRI scan. Eigenlijk was dit voor gisteren gepland, maar na een flinke tippel, twee maal overstappen van buslijn, kregen we te horen dat net op dat moment de MRI scan kaduuk was. RUSTIG BLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!Zeg Ja bedankt en kom maar een andere dag langs. Over het ziekenhuis hier in La Linea; kakkerlakken, vlooien,geen airco,stoelen waar je bijna doorheen zakt. De politie vertelde ons dat zij al ZEVEN MAANDEN geen salaris ontvangen hadden. Met andere woorden, ze zijn hier failliet.

Voor de rest gaat alles goed. Eergisteren kwamen twee dames de boot naast ons ophalen, die hun mede eigenaar daar had geparkeerd. Mopperen dat het een lieve lust was. De mede eigenaar had beloofd dat hij de boot in Gibraltar zou leggen en niet hier in La Linea. Hoe moet dat nou? Ze kunnen niet varen want ze zijn zooooooooooo ziek De ene had een geslachtsverandering ondergaan, haar nieuwe vagina deed zo zeer, de andere reed in een rolstoel. Mimi onze andere buurvrouw en ik keken elkaar aan en dachten ,die moeten we zo snel mogelijk lozen. Er was maar één oplossing, aardig zoals we zijn, we boden de beide dames aan om ze weg te brengen, met boot en al.

Perfect idee, maar heb nog nooit zo,n zooitje in een boot gezien. Maar Ja, inpakken en wegwezen. Motor starten, rolstoel in het gangboord en varen.

Nu moet je weten dat in Gibraltar echt de grote dure jongens liggen en daar kwamen wij met ons 30 voetertje incl rolstoel, in een boot die er echt niet uitziet.

Volgens de dames was er een plek gereserveerd, nee dus , alles lariekoek. Nadat Mimi de havenmeester via de VHF om een invalideplaats had gevraagd mochten we binnenlopen. Achteruit met een boot manoeuvreren die je niet kent tussen miljoenenjachten door. Ze kregen de beste plek. Ben zo klaar. Het havenkantoor is op de tweede verdieping ,dus Mimi en ondergetekende gingen vast naar havenkantoor om te zeggen dat de schipper niet naar boven kan komen omdat ze rolstoelgebonden is. Wat schetst onze verbazing, onze rolstoelgebonden invalide komt de trap op gestiefeld in een bikini waar haar borsten en vette bierbuik net niet uitvielen. We hadden het namelijk hier met twee omgebouwde heren te maken. Geen gezicht en zoiets doe je niet, moeders mooiste is ze sowieso niet. Mimi kreeg bijna een hartverzakking en die arme havenmeester ook.

We dachten maar aan één ding wegwezen. Mimi ging nog een paar boodschappen doen en ik ging gauw naar huis toe.

Meld me weer als er nieuws over Anneke haar saltomortale is.

Doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hans

Hoy René en Anneke,Wat een pech met de val van je fiets Anneke! Ik hoop dat alles weer snel zal genezen.
Hier in Ayamonte 28 gr. met in de middag een frisse westen wind.
Groetjes, Hans en Pukkie

Jens

Vieleicht sollte Anneke sich das patentieren lassen. Der Flug war sicherlich sehenswert.... nur an der Landung muß sie noch arbeiten. Spaß beiseite, wir hoffen, dass die Blessuren schnell verheilen und wünschen ihr gute Besserung. Wegen des Wetters, wie besprochen, die nächsten Tagen stehen günstig für Ceuta, sagt... mein Orakel.
In diesem Sinne Mast u. Schotbruch
bis dann