Zeilen met onze Mi Dushi

HOERA, WE GAAN WEER DE MED IN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We liggen nu al weer 3 dagen in Almerimar, gisteren vlogen ons de stoeptegels om de oren zo'n harde wind. HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!En het koelde af naar 25 Gr, bijna truien weer. S 'nachts 20 Gr perfect.

Onze plannen zijn weer veranderd en wel toen we onderweg naar Ceuta waren. Het begon al goed, ons eerste rif zat er nog in toen we La Linea uitvoeren. No wind.

Maar toen.......op de hoek bij de moskee , begon het binnen 5 minuten te blazen niet normaal. Scherp aan de wind hebben we het geprobeerd, het is toch maar 11 mijl. Maar de straat van Gibraltar heeft een naam op te houden.

Korte HOGE golven begonnen van de zijkant in de kuip te slaan, we keken elkaar aan, dit hoeft en willen we niet!!!!!!!!!!!Na een ouderwets stormrondje gemaakt te hebben, voor de wind.............DE MED IN.

Daar zitten we dan weer.

Eerste stop Marbella. Jetset all over. Prijzen navenant. Toch nog een heerlijke fietstoer gemaakt.( Anneke haar fiets wel een beetje verfomfaaid)

Daarna doorgevaren naar Marina del Este, waar onze nieuwe motor een service beurt kreeg. De eerste nacht voor anker in een baai vlak voor de haveningang, komt me daar s' nachts toch een swell binnenlopen, we werden bijna uit ons bed gelanceerd!!!!!!!!Ondanks dat ik een tweede anker gegooid had. Geen oog dichtgedaan. Tweede nacht toch maar in de haven overnacht, ondanks 41 Euro(zonder stroom en water) Ze zijn wel super vriendelijk en behulpzaam.

Volgende morgen een lang stuk (zeilen) naar Almerimar, DACHTEN WE. Motoren!!!!!!!!!!!!dat was de komende 55 mijl ons lot. Motoren.

Plat als een dubbeltje was de zee, hengel uitgeprobeerd, niets, zelfs de vissen was het te heet. Dat die beesten niet gebakken of gekookt worden. Over één ding zijn we het eens wat een goede investering was, onze ingebouwde ventilatoren in de motorruimte. Eentje voor het aanzuigen voor koele lucht en een andere om de hete lucht uit de te krappe motorruimte te blazen.

Man, wat was onze motor zonder deze vents heet geworden. In Zeeland geen probleem maar hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waar ik afgelopen winter ook twee ventilatoren gemonteerd heb is bij de koelkast compressor. Onze koelkast loopt ja 24 uur en dat minstens 6 maanden. Onze Rosé en Pils moet koel blijven.

Oh Ja, onze AIS is weer eens nagekeken door een Ray Marine dealer, die ons vertelde dat we perfect ontvangen maar met maar 5% zenden. Alles weer eens nagemeten. Antenne hier antenne daar. Zelfde resultaat. Volgens mij heeft dat ding van het eerste moment aan niet goed gewerkt. Maar goed, niets aan te doen. Kopen voorlopig geen nieuwe, zijn gekke Henkie niet!!!!!!!!!!

Eigenlijk is er weinig nieuws buiten dat er vanavond de finale Spanje/ Italië gespeeld word. Uiteraard gaan we dat in een Spaanse kroeg bekijken.

Men kan wedden voor twee EURO wie er winnen zal. Ik speel met ons leven! Ik heb gewed. Hou je vast (0-2) voor Italië. De kroegbaas keek me aan, dat voorspelt niet veel goeds als ik de pot win. Zal ons een zorg zijn, het is maar een spelletje. Een beetje jennen, dat doe ik graag.

Tot horens

Cees en Anneke

Ahhh Almerimar, daar hebben we goede herinneringen aan, leuk naar Almeria en daar is ons roer goed gemaakt. Nog veel plezier daar aan de Spaanse kust.

Gr. Cees en Anneke

Hamba