Zeilen met onze Mi Dushi

Winterplek gevonden

Vandaag is toch weer het nodige gebeurd. Mijn lieve vrouwke had verleden week van de tandarts gehoord dat er een Aldi in de buurt zou zijn. Dus wij op de fiets op weg, zoals de meeste mannen heb ik aan boodschappen doen de grootste schurft. Maar eerlijk is eerlijk zonder boodschappen geen hap eten. Halverwege onze zoektocht breekt m'n linker pedaal af. Goed voor het humeur, lekker vlot één pedaal , ik zeg het je, dit fietst niet zo best. Vooral als je die Aldi nergens vinden kunt. Spanjaarden zijn zeer behulpzaam, de ene zei links de andere rechts. En wij maar fietsen in die hitte. De waarheid: ER IS GEEN ALDI IN CARTAGENA. Humor!!!!!!!!!

Na een andere super bezocht te hebben 5 minuten van de boot, bepakt en gezakt terug aan boord. Vanmorgen is er troep van de oven over en onder de vloerplanken gekomen, maar even schoongemaakt. Dat wil zeggen, alles losschroeven, poetsen, boenen en weer vastschroeven.......... . men blijft bezig.

Zo dan nu het nieuwtje, gisteren hebben we uit Ragusa (Sicilië) een aanbod voor de komende winter binnengekregen en dat slaan we niet af. Van 1 oktober t/m 31 April 2013 € 800. Met andere woorden, onze winterstek wordt Ragusa.

Ragusa ligt ZW op Sicilië. Nog ongeveer 1000 nm te gaan.

Onze route gaat van Cartagena oversteken (150 nm) naar Formentera. Een paar dagen blijven. Verder in één ruk naar Mallorca (Zo kort mogelijk blijven) Menorca. Sardinië, Corsica, Sardinië, Sicilië.

We hebben er zin in.

Nu moet de wind nog meewerken, volgens de Gribfiles kunnen we pas maandag of dinsdag vertrekken. Het eerste stuk is toch een nacht door en om dan meteen in harde wind terecht te komen hebben we geen zin in. Het moet leuk blijven.

Morgenochtend gaat het Indiaas smaldeel weer verder richting Frankrijk. De hele dag in de diesellucht van die oude bakken te liggen is niet prettig, maar het went. Doet me aan mijn eigen marine tijd denken. Het zijn twee fregatten, een torpedobootjager en een bevoorradings schip. Allemaal overgenomen van de Engelse marine uit de jaren '50. Pure nostalgie.

Anneke vroeg gisteren aan één van de bemanningsleden, die aan het stappen waren, of ze al Somaliëse piraten doodgeschoten hadden. Natuurlijk......... was hun antwoord Het klinkt raar ,maar ik geloof dat. De Indiase is met de Chinezen marine de enigste die piraten daadwerkelijk om zeep helpt. Risico van het vak.!!! Van onze marine krijgen ze een standje bijvoorbeeld;.we zullen jullie moeder zeggen hoe stout jullie wel zijn, nooit meer doen hoor.

Niks aan te doen,that's life.

Morgen is weer een dag dus ......................

Doei..................

Hans

Hoy René en Anneke,

Leuk verhaal! Jammer dat we elkaar niet in een haven zullen ontmoeten.
Dat wordt dus Zierikzee en Oud Beijerland!!!
Groeten, Hans

Hamba