Zeilen met onze Mi Dushi

Mallorca

Pollenca, Mallorca daar zitten we momenteel. De laatste up date van onze web-site heeft een beetje langer geduurd dan normaal. MIJN EXCUSES HIERVOOR.

Iedereen die hier al eens geweest was zei, daar moeten jullie beslist naartoe. Zo idyllisch, zo mooi, ZO RUSTIG. Nou vergeet dat maar. Dit is een baai in het noorden van Mallorca die beschut ligt tegen alle windrichtingen. Dat is ook zo. We liggen te wachten (al twee dagen)tot de wind draait om naar Menorca over te steken. De eerste dag lagen we stevig achter ons anker toen er een Spanjool met een lading luid krijsende kinderen naast ons zijn anker liet vallen.

Anneke bleek, ik bleek, zullen we ze nu wurgen of later op de avond!!!!!!!

Niets aan te doen, verkassen. Andere ankerplek, viel niet mee met een paar honderd medeankeraars om een geschikt plekje te vinden.

In de avond begon het me daar toch te spoken, niet normaal meer. Uitschieters naar 7 Bf. Gelukkig hielden beide ankers dus om 23 uur onze kooi opgezocht.

Opeens een harde klap tegen de boeg van de boot. We wisten niet hoe snel wij beiden het bed weer uit waren. Was me daar een Fransoos van z'n anker geslagen en boven op onze Mi Dushi terecht gekomen.

Als er harde wind voorspeld wordt zetten we meestal een tweede anker, zo ook deze keer. Eerst die klojo afgeduwd, kijken of wij schade hadden, gelukkig niet.

Omdat die Fransoos op de boeg geknald was, had hij ook onze beide ankers onklaar gemaakt , nu gingen wij aan de haal.

Pikkedonker, de meeste ankeraars GEEN ankerlicht of andere verlichting, bloedlink, harde wind. KLOTE.

Moesten twee maal opnieuw het anker gooien voordat we eindelijk redelijk lagen. Ondertussen was het drie uur geworden en rondom gingen her en der ankeraars aan de haal. Van slapen kwam echt niets meer. Maar ja, aan elke nacht komt een eind, dus ook aan deze. De bewuste Fransoos ligt een stuk verderop en heeft nog steeds niet het fatsoen gehad om z'n excuses aan te bieden. Ach, het zijn allemaal Klojoos.

Achteraf gelukkig geen schade maar je schrikt je een beroerte.

Dit is niet negatief bedoelt dit kan je ook op de Grevelingen gebeuren.

Hoe zijn we op Mallorca terecht gekomen, zeilend met een FANTASTISCHE wind van Ibiza. 50 nm in maar 8 uur. Niet slecht.

Het was de bedoeling om eerst een paar dagen Formentera te bekijken, daar is dus niets van gekomen. Verkeerde windrichting.

Het leukste plekje op Mallorca vinden we Porto Colom. Verleden jaar kon je bijna overal ankeren maar dat is voorbij, nu liggen er moorrings. Te huur voor 23 Euro

Wat moet je, achteraf was het wel prettig, je kon water halen en op afspraak je boot spoelen in de haven. Bij de prijs inbegrepen.

Duikfles bij Ted Fecke laten vullen. Wie zat daar op z'n terras. Ger Dijkshoorn met vrouwtje Gerrie. Laatste keer gezien denk ik 16 jaar geleden. Daarvoor nog eens met een duikvakantie naar Malta. Dat was een poos geleden. Man. Het werd laat die avond, een Bacardi hier, een Bacardi daar. Ger en Ger hadden een auto gehuurd en zij lieten ons de volgende dag het klooster Sant Salvador zien. Lekker geluncht en aansluitend naar de Lidl boodschappen gedaan. ´s avonds weer aan de Bacardi, afscheid genomen. Gerard en Gerrie gingen de volgende dag weer naar Utrechhhhhh terug. Komende winter spreken we af, mag niet nog eens zestien jaar duren.

En nu zitten we in Pollenca in afwachting op de goede windrichting voor Menorca.

Wij melden ons weer, als het internet meewerkt.

Doei.....................

Cees en Anneke Beau

Hallo daar, altijd wat met die Fransen. Wij hadden vorig ook een aanvaring met een Fransoos die van zijn anker sloeg. Geen excuses, wel schade. Dat was trouwens in de Fornells baai, een mooi vertrekpunt naar Sardinië. Mahon is veel te klein om te ankeren en te druk.
Gr. C&A

Jens

Hallo ihr Lieben,
schön, dass es dies Jahr besser ist, auf Mallorca. Und das im Hochsommer. Ich wünsche euch eine genau so schöne, wie entspannte Weiterreise nach Formentera. MM ist doch toll, oder?
Viele Grüße aus Remscheid, bei 15 Grad und bedecktem Himmel
euer Freund Jens

Wim Kienjet

Dus je bent nog niet veel verder gekomen. Dat je een andere boot op de boeg had kan hier dus ook gebeuren. Wij hadden dat een paar dagenen geleden ook natuurlijk ook midden in de nacht hadden wij een Westerly met duitsers op de boeg in Enkhuizen bij het muzeum. Ook ons anker was dus onklaar geraakt. Ik heb dus wel schade aan de boeg shellkoot beshadigd . In de ochtend de beteffende boot opgezocht en gemeld dat ik schade heb opgelopen. De eigenaarres van de boot sprak gelukkig hollands en heb de verzekerings gegeven van haar gekregen. Nu maar afwachten of zij het aan de verzekering heeft doorgegeven . Ik heb dat bij mijn verzekering gedaan. groetjes van Wim en Coby uit Hindelopen.

Hamba