Zeilen met onze Mi Dushi

Wij hebben Sicilie gehaald!

Isla Favignana, hoe verzin je zo'n naam, maar daar zitten we. Dit eiland ligt ongeveer 10 mijl uit de kust van Sicilië. Op de hoogte van Trapani. En in Trapani zijn onze eerste voetstappen op Siciliaans grondgebied gezet. Niet één Maffiosi gezien of ze hebben ons nog niet opgemerkt.

De stad Trapani is een troosteloos geval, voor drie nachten geboekt. Waarom voor drie nachten? Het woord heet MISTRAL. Volgens de gribfiles zat deze ons op de hielen tijdens de oversteek van Sardinië naar Sicilië. Maar zoals altijd klopte hier weer geen moer van. De wind bleef weg. Wel jammer voor Anneke want ze had weer een prettige prijs onderhandeld. S' avonds wel een stuk van de stad bekeken, wat een zooitje. Hier wil een mens echt niet langer blijven. Dus na een nacht weggegaan. De havenmeester vond dit niet leuk, maar ja. De mistral die voorspeld was kwam niet dus waren drie nachten niet nodig (mooi excuus toch).

Bijna vergeten: de oversteek.

Ik zal het kort houden, de volgende boot word een motorboot. Want dat hebben wij het grootse gedeelte gedaan, gemotord=28 uur! Tegen een 4 Bf hoog aan de WIND die uit de verkeerde richting kwam. Nu hoor ik jullie denken, vaar toch een andere koers. Ging niet . De keus was dan Tunesië of het Italiaanse vaste land ter hoogte van Napoli. Géén van beide was een optie. Dus hakken met een rif in het grootzeil om toch een beetje druk te hebben. Alles went, ook die pokkeherrie van de motor. Wel erg slecht geslapen. Voor de rest toch nog 8 uren gezeild.

Isla Favignana. Zoals gemeld daar liggen we nu. Perfect in een (haventje). Lijn voor lijn achter. Uitzicht op oude tonijnfabrieken. Het is prettig toeven hier. Eergisteravond op een terras sinds lange tijd weer eens een bloody Mary gedronken. Anneke haar Pina Collada. Opeens een bord gelezen vóór de zaak dat het Happy Hour was. Gratis buffet. Wij hebben dus niet meer aan boord gegeten. Het beviel ons zo goed dat we gisteravond ieder twee cocktails genomen hebben. Dat spul is toch lekker en nog goed voor de slaap (volgens onze dokter). Jammer genoeg geen koud buffet. We waren te laat.

Dit eiland is een droom. Stranden om van te watertanden . Niet één flatgebouw. Niet één disco. Wel een grote gevangenis, midden in het dorp.

Gisteren weer op een scooter het eiland onveilig gemaakt . Niks te beleven, maar niets moet hier. Heerlijk!!!!!!!!!!!

Morgen gaat het weer richting vaste wal, waarheen??????????géén idee. Anneke zal mij dat wel zijnerzijds vertellen.

Doeg!!!!!!!!!!!

Jens

Wieder ein schöner Bericht. Ja, die Gegend ist trostlos, aber es kann nur besser werden. Bis dann
Jens

sonja, abv golden ra/grevelingen

wel goed gedaan hoor! ver weggezeild/gemoterd... petje af voor2!!!
hier denken wij alweer aan het winterklaar maken van de boot... het gaat jullie goed, houdt vaart!
dag groetjes karel&sonja

Hans

Nu kon die nieuwe motor laten zien wat hij waard was!
De afspraak voor het etentje staat.
groet, Hans en Pukkie

Hamba