Zeilen met onze Mi Dushi

We gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet.

Het leven bestaat momenteel uit het uitzitten tussen mistrals en sirocco's. We liggen weer vast. Vanuit Tunesië wordt een hete sirocco onze kant opgeblazen. Mannen in jurken worden nog net niet hiernaartoe geblazen. Windkracht 6, 7, uitschieters 8Bf in de haven. Al vijf etmalen. Dag en nacht. Dat is niet zo erg, maar er licht aan de overkant van onze steiger een jacht met een zeker 30 meterhoge mast. En dat kreng giert en fluit!!!!!!!!!je wordt gestoord van de vele decibels. De havenmeesters waren net bezig om het te verhelpen , lukt dus niet. Anneke slaapt met oordoppen. Gelijk heeft ze.

Over de temperatuur hebben we niet te klagen, overdag 36*C in de schaduw (hete wind), in de kajuit nu 30 Gr. Dat vinden wij verfrissend, daarom zitten wij ook binnen.

Maar we klagen niet!!!!!!!!!Wij stellen ons nu de Grevelingen voor; nat ,winderig en misschien 12 Graden. Nee dan zitten we hier zo slecht nog niet.

Mazara del Vallo, daar liggen we nu. In het begin dachten we dat hier niks te beleven was, dat is ook zo. In de pilot staat dat in deze haven de laatste grote trawlervloot van Italië ligt en dat het een drukte van belang van in en uitvarende schepen zou zijn. Tot nu toe is er eentje terug gekomen en de rest ligt weg te rotten, met andere woorden hier wordt niet meer gevist met grote trawlers. Er is gewoon geen vissenstaart meer te vangen.

Heeft ook z'n goede kanten voor de havenmeesters hier. Een stukje verderop in de haven hebben ze namelijk een oude vissersboot neergelegd, die ze gemeenzaam slopen. De vonken van de snijbrander vliegen je om de oren. Met de hogedruk wordt alles de plomp in gespoten, of dat nu afvalolie of vervuild bilgewater is. Het zal ze hier een rotzorg zijn. Alleen de eigenaar van een motorjacht die er 10m naast afgemeerd ligt, zal dit niet weten te waarderen. Al die kleine brandvlekken, och, maakt toch niets uit!!!!!!!

Zoals eerder geschreven , we klagen niet , we zijn alleen steeds meer verbaast.

Gisteravond tijdens de borrel (met een Duits echtpaar, die hier ook liggen te wachten) kwam het ter sprake dat je hier op Sicilië het beste een lokale kennis kunt hebben, die dan het één en ander voor jou ritselt (hebben ze ervaring mee).

Nou, het is niet te geloven, wij denken er ook zo eentje te hebben leren kennen.

Verleden week lag er een groot jacht naast ons afgemeerd op Favignana en zoals dat zo gaat (een babbel hier, een babbel daar). Laat die goedeman nu net in Ragusa wonen. Nu begon het, als jullie in de haven aankomen doe ze de groeten van..................de voorzitter is mijn beste vriend, naar deze restaurants moeten jullie gaan, perfect eten, zeg dat je van.................komt dan worden jullie perfect bediend, enz, enz. Opschepper, dachten we, maar volgens onze Duitse buurtjes werkt dat zo hier in heel Italië.

Zijn benieuwt!!!!!!!!!!!!!Gaan dit wel proberen.

Voor de rest niks nieuws te melden, heb over dit stukje een uur gedaan, daar wordt een mens erg moe van. Pak zo meteen de E- reader en ga in de kuip lezen, maar eerst schaduw maken. Mussen zijn hier niet, anders zouden ze uit de boom komen vallen van de hitte. Puff Puff

Och wat kan het leven zwaar zijn.

Oh Ja, maandag SCHIJNT de wind te gaan draaien. Gaan we weer verder.

Arrivederci

Jens

ein schöner Bericht, hatte nicht gedacht, dass es so viel Wind hat, aber besser windig und warm, als regnerisch und kalt, wie hier. lasst es euch gut gehen :-))

Hamba