Zeilen met onze Mi Dushi

1629 zeemijlen verder

We liggen stil. Niets beweegt. Het enigste wat nog beweegt zijn m'n vingers die een bericht proberen te pennen. Buiten 34*C, binnen 28*C.

Maar we hoeven en moeten niets meer , want!!!!!!!!!!!!!!!!!de winterplek is bereikt. Marina di Ragusa/Sicilië.

Om precies te zijn 1629 NM verder dan Ayamonte waar we eind mei vertrokken zijn. Een heel eind!!!Maar eerlijk is eerlijk het was en is de moeite waard geweest. De laatste twee zeildagen waren de beste sinds lange tijd.

Langs de kust met een 15/23 kn bakstagwind. Kleine Genua, één rif in het grootzeil, wat wil een mens nog meer. Op een gegeven moment liep de golfhoogte op tot zeker 3 meter met rollers, maar........35*C, azuurblauwe zee, wolkeloos. En maar surfen over bergen van water. Woorden schoten ons te kort. Het mooiste was nog, dat er een knoeperd van een dolfijn compleet uit het water kwam en de volgende breker in schoot . Onze surfsnelheid bereikte een speed van 9 (NEGEN) knopen.

Over Marina di Ragusa is nog weinig te zeggen, want we zijn er te kort. Wat wel opvalt is dat er heel veel overwinteraars zijn. Onze Dushi ligt geparkeerd tussen een Nieuw Zeelander en een Japans jacht. Het wemelt hier van de Amerikanen, Zweden, Noren en wat er nog meer bestaat.

Phil en Marion met de Passion liggen hier ook. Het was goed elkaar weer te zien. Misschien een heel klein beetje thuiskomen. Wat schets onze verbazing toen Roy en Jessica van de Tetemaru ook hun opwachting kwamen maken. Feest!!!!!!!!!

Misschien herinneren jullie je nog dat we laatst een Siciliaan hebben ontmoet die ons al het mogelijke wilde laten zien. Laat die goede man nu net op de steiger ons op staan te wachten en vroeg wat we er van dachten als hij ons morgen de omgeving zou laten zien. Aansluitend bij zich thuis een lunch. Hij haalt ons om 10 uur op. Echt lekker voelen wij ons hier niet bij, maar het schijnt hier meer voor te komen ( zegt men). We houden jullie op de hoogte. We gaan wel!!!!!!

In het begin dachten we als we Ragusa bereikt hebben is er tijd zat om even naar Malta en Gozo te gaan (het is maar 40 nm). Doen we niet, eerlijk is eerlijk. Geen zin meer. We zijn een beetje zeilmoe. Rust in de tent, eind van de maand weer naar Zierikzee.

Anneke naar haar Spaans cursus en ik weer naar het Shanty koor. Vrienden bezoeken. Dit is niet het laatste bericht, voordat we in het vliegtuig stappen meld ik mij.

Tot dan...............

Jens

Hallo ihr Lieben, ihr seit also angekommen und habt die letzten Tage gnossen. Ich freue mich für euch. Wenn ihr Ende des Monats zurückfliegt, sind wir auf El Hierro. Wir sollten uns dann im Winter sehen. Hier wird es Herbst, wir erwarten die ersten Nachtfröste. Also zieht euch warm an, wenn ihr raufkommt. ;-)
bis dann
Jens